Fenomenul straniu a fost explicat de specialiști

Industria jocurilor video a fost martora unor schimbări semnificative în 2023, caracterizate de un paradox al succesului financiar combinat cu un val masiv de disponibilizări. Un exemplu recent este anunțul Gameloft România privind închiderea studioului său din Cluj, care a afectat 136 de angajați. Această decizie a urmat unei serii de disponibilizări operate de companie în Ucraina și Canada, unde au fost eliminate 38 de poziții.

Oficialii Gameloft au declarat că reducerea forței de muncă a fost o necesitate în contextul condițiilor de piață în continuă schimbare. Această tendință de optimizare a resurselor și raționalizare a proiectelor nu este singulară în industrie, conform ZF.ro. Ubisoft, un alt gigant al industriei, a redus numărul angajaților cu 1.700, prin măsuri de simplificare organizațională și restructurări țintite, ceea ce a condus la reduceri anuale de costuri de 150 milioane de euro. Planul lor este de a atinge reduceri de costuri de 200 milioane de euro până în 2026. De asemenea, CD Projekt a disponibilizat 100 de angajați pentru a deveni „mai agilă și mai eficientă”, iar personalul disponibilizat a format un sindicat pentru dezvoltatorii polonezi de jocuri, PGWU, parte din sindicatul național OZZ Inicjatywa Pracownicza. La nivel global, alte mari companii din industria jocurilor video au anunțat disponibilizări. Electronic Arts (EA) a declarat că va disponibiliza 5% din forța de muncă, iar Sony a redus personalul de la divizia PlayStation cu aproximativ 900 de angajați. Microsoft a eliminat 1.900 de locuri de muncă în divizia sa de gaming, la trei luni după achiziția Activision Blizzard.

Conform The Conversation, industria jocurilor video a experimentat disponibilizări masive în 2023, afectând peste 10.500 de angajați la nivel global. În primele patru luni ale anului 2024, peste 8.000 de oameni din industria jocurilor video și-au pierdut locul de muncă, potrivit Sky News. Problemele structurale legate de oferta și cererea de muncă au dus la aceste cicluri recurente de disponibilizări. Studiourile tind să crească numărul de angajări în perioadele de vârf ale producției și să reducă personalul în momentele în care nu mai pot susține cheltuielile cu angajații care nu mai produc.
Fuziunile și achizițiile sunt un alt factor major care contribuie la aceste disponibilizări. Multe dintre cele mai ample reduceri de personal au venit în urma unor preluări. Aceasta face parte dintr-o tendință mai amplă în sectorul tehnologic, unde au fost eliminate deja 60.000 de locuri de muncă în cadrul a 254 de companii în 2024, după valuri semnificative de disponibilizări în 2022 și 2023, conform techcrunch.com. Astfel, deși industria jocurilor video se bucură de succes financiar, schimbările structurale și economice impun ajustări semnificative, inclusiv disponibilizări masive care afectează mii de angajați la nivel global.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *